IFK Göteborg kallar till årsmöte: ”Det sker en ombildning”

IFK Göteborg som just nu ligger på en femte plats i SFL Södra, kallar nu sina medlemmar till ett extrainsatt årsmöte som hålls tisdagen den 2 januari i Prioritet Serneke Arena.

Den huvudsakliga agendan för årsmötet är att medlemmarna ska ta ett beslut om föreningen ska ingå i den nystartade IFK-alliansen som egen sektion.

LÄS ÄVEN: Nacka Juniors på slutspelsplats – seger i slutmiuten

– Inför 2018 sker en ombildning av sektionerna inom IFK Göteborg. Samtliga sektioner (fotboll, orientering, skidor, friidrott och bowling) kommer från och med 1 januari, 2018, att bilda sina egna föreningar som samtliga kommer att ingå i en nybildad IFK Göteborg-allians. Föreningarna kommer att heta IFK Göteborg Fotboll, IFK Göteborg Friidrott etc, skriver klubben på sin hemsida.

Skulle medlemmarna rösta ja, så går föreningen in i alliansen med start från årskiftet, under namnet IFK Göteborg Futsal.

Just nu heter föreningen rent juridiskt Göteborg Futsal Club, men de har sedan några år tillbaka haft ett samarbete med IFK Göteborg Fotboll där GFC har haft rätt att få använda IFK:s namn och dräkter.

MISSA INTE: Pilotavsnittet av Studio FM