Florentin om kritiken: ”Det stämmer inte”

Under torsdagen skrev Futsalmagasinet om den förre Borås AIK-kaptenen Hoshiar Suleymani som berättade om varför han inte varit en del av laget den här säsongen. Anledningen ska ha varit att han inför säsongen skadade sig, och när han sedan började träna igen erbjöds spelaren, som varit en av Borås främsta i flera säsonger, ett undermåligt kontrakt och fick allt oftare spela med junior- och U-lagsspelarna på träning.

Petter Florentin, huvudtränare i Borås AIK, anser att det helt enkelt handlade om en konkurrenssituation.

– Han var med i början hyfsat mycket, sedan har han varit tränare i Baik:s fotbollslag och haft svårigheter att hinna med och därmed inte tränat så mycket. Sedan har det varit en konkurrensfråga, och han har inte riktigt platsat i de trupperna då. Han ville vara med, och tyckte såklart inte att det var skitkul när han inte var det. Men han platsade inte riktigt, säger Florentin till Futsalmagasinet och fortsätter:

– Sedan kontraktsbiten är det inte vi som sköter. Det är klart att jag och ledarstaben har att säga till om vilka vi vill ha med i truppen, men vad spelarna får för ersättning har inte vi med att göra, och det är ganska skönt.

Ville du ha med honom i truppen?

– Ja, när säsongen började, absolut. Men nu är vi där vi är, han har inte tränat på jättelänge. Men när han var med och tränade platsade han helt enkelt inte, av det jag kommer ihåg.

Suleymani berättade också om att han efter en tid helt hamnade i frysboxen, och att han ignorerats på träning av Florentin som även ska ha slutat hälsa på spelaren. Det håller inte Florentin med om.

– Det är hans upplevelse, men jag håller inte med. Att jag ignorerade honom tycker inte jag stämmer. Jag försöker alltid hälsa på alla spelare på träning. Jag jobbar som lärare och jag tycker det är extremt viktigt att alla känner sig sedda. Sedan om han upplevde det så kan jag bara beklaga. Jag kan inte garantera att jag hälsat på alla hela tiden, men jag har gjort mitt bästa, säger Florentin.

Tränaren avslutar:

– Folk vill spela hela tiden, och man drar inte alltid jämnt. Så är det mellan tränare och spelare. Man kommer inte alltid överens, men i slutändan är det jag, Filip (Johannesson, assisterande tränare) och ledarstaben som tar besluten om vilka som ska spela.

Senaste nyheterna

Relaterade artiklar:

spot_img